• Telefonszám: +36703312346 | E-mail: szeged@dentors.com

Fog- és egészségmentés gyökérkezeléssel

150 150 Dentors fogászat Szeged

Mi a jó a gyökérkezelésben? Leginkább az, hogy egy elhalt vagy haldokló fog okozta szövődményeket előzhetünk meg vele. Sokan orvostól orvosig járnak, mert hullik a hajuk, fáj a fejük, makacs bőrbetegséggel küzdenek, ízületi fájdalmaik vannak vagy állandósult hőemelkedés meríti ki őket. Ekkor még nem is gondolnak arra, hogy minden problémájukat egy beteg fog okozza.

A fog elszuvasodás vagy külső sérülés miatt kerülhet élettelen állapotba. Ilyenkor a fog belseje, az ereket és idegeket magában foglaló pulpa indul pusztulásnak. Szuvasodás esetén a savas közegben burjánzó baktériumok átjutva a fogzománcon és a dentinrétegen érik el a fogbélt, ahol gyulladásos folyamatokat indítva roncsolják az élő szövetet. Baleset vagy sérülés esetén is sérülhetnek az erek a fogbelsőben, ami elégtelen vérellátást jelent, ez viszont fogelhalást, mint következményt von maga után.

A fog ilyen degeneratív elváltozása idegen test reakciót válthat ki az immunrendszerből. Az elhalt szövetek pedig minden körülmények között baktériumfészekké, azaz góccá alakulnak. Az így keletkezett gyulladás és fertőzés a véráramba jutva a test bármely pontján másodlagos betegségtüneteket produkálhat. Mindez megelőzhető rendszeres, minimum évenkénti fogorvosi ellenőrzéssel. Fog elszíneződés, szürkülés esetén, vagy melegre érzékeny fogaknál, illetve fogfájás érzetekor, szájszag állandósulásakor is számolnunk kell a fogelhalás lehetőségével.

A gyökérkezelés tehát egy fogmegtartó eljárás, ami nem csak a szájüreg felépítését és így természetes erőegyensúlyát hivatott fenntartani, hanem más, komoly elváltozások megelőzésére is szolgál. A hiedelmekkel ellentétben fájdalommentes eljárás de kérésre mindig elérhető fájdalomcsillapítás is. A gyökérkezelt fog bár érzéketlen de kiszáradása végett sérülékenyebb, törékenyebb, mint élettel teli társai. Helyesen kivitelezett gyökérkezelés után a fog sokáig, akár élethosszig is kitarthat. A kialakult elszíneződést fogfehérítéssel megoldhatjuk.

Ne idegenkedjünk hát a gyökérkezeléstől, a mai kor technológiája mellett csíramentesre tisztítható az elhalt fog belseje és higiénikusan lezárható a kezelt fog. Gondoljunk arra, hogy ezzel az eljárással időt adunk magunknak, hogy a legtermészetesebben, saját fogainkkal mosolyogjunk a világra.