• Telefonszám: +36703312346 | E-mail: szeged@dentors.com

PARODONTOLÓGIA

A parodontológia az íny, a fogágy és a fogakat körülvevő kötőszövetek különböző betegségeivel foglalkozó fogászati terület. A parodontológiai betegségek egyenes következménye az ínysorvadás, amely hosszú távon a fogak elvesztését és egyéb komolyabb szövődményeket is eredményezhet.

GYULLADÁSOS FOGÁGYBETEGSÉG

A gyulladásos fogágybetegség leggyakoribb okai a dohányzás, vagy a nem megfelelő szájhigiéne miatt felgyülemlett baktériumok. Az érintett terület körül a legtöbbször gyulladásos tasakok alakulnak ki a fogak melletti ínyszövetekben.
Ezen betegségek kezelésének első lépése a gyulladás megszüntetése és az említett tasakok megtisztítása (kürettálás). A kürettálást követően néhány hét alatt a gyulladás megszűnik, a szövetek pedig begyógyulnak.
Néhány súlyosabb és hosszan tartó fogágybetegség esetén sokszor nem elegendő a gyulladást megszüntetni, hanem szükség lehet a gyulladás következtében megsérült vagy felszívódott íny vagy csontszövetek műtéti úton történő pótlása is.

Dentors parodontológia kezeléstípusok

150 150 Dentors fogászat Szeged

Dentors videók

150 150 Dentors fogászat Szeged

Ezek itt az eddigi fogászati témájú videók, amiket a Dentors készített:

GYULLADÁS NÉLKÜLI ÍNYSORVADÁS

A gyulladás nélküli ínysorvadás a leggyakrabban valamilyen tartós mechanikai ártalom hatására alakul ki, amely lehet helytelen fogmosás, szabálytalanul összeérő fogazatban, vagy túlságosan erős rágás miatti túlterhelés.
Amennyiben az elvesztett szövetek már nem tudnak regenerálódni, akkor szükséges lehet az íny műtéti eljárással történő pótlása. Ezek a beavatkozások hosszútávú megoldást jelenthetnek és a páciens számára csak a hosszas szájnyitás valamint a műtétet követő néhány napig tapasztalható érzékenység miatt járnak kellemetlenséggel.